Nové dopravní předpisy na Slovensku

Nové dopravní předpisy na Slovensku

Kategorie: CESTOVÁNÍ

Podstatným způsobem zvyšují nervozitu na silnicích a dálnicích. Prioritou se stává sledování tachometru, na úkor sledování silničního provozu. A nepsanou prioritou je pak výběr pokut. Nemusíte – li, raději na Slovensko ani nejezděte. Dobře si rozmyslete, chcete – li tam jet na dovolenou. Taková dovolená se vám může nepříjemně prodražit.

Ještě před vánocemi 2008 to bylo celkem v pohodě. Již tehdy šlo sice na Slovensku na silnicích o peníze až v 1. řadě.  Tuším před 2 lety byl státní plán výběru pokut 300 milionů Sk. O rok později se zvýšil na 480 milionů. Dopravní policisté byli posílání do místa svého bydliště a bylo jim nařízeno, kolik musí vybrat pokut. Lidé jim začali přezdívat Výpalníci. Od slova výpalné. Velmi často měli tito policisté vybitá okna a poškrábané laky, na svých soukromých autech. Ne každý měl žaludek na takovou práci, hodně policistů odešlo do civilu.

 

Vše se změnilo, když vstoupil v platnost nový zákon – změna pravidel silničního provozu SM 03/09. Policisté jsou odměňování podle výše vybraných pokut. Jsou tedy zainteresováni na výši výběru pokut. Navíc jsou již stavěni mimo svá bydliště. Rychlost se měří a pokuty se vybírají úplně všude.  Měří se i rychlost mimo obce ! Viděl jsem pokutu ve výši  430 Eur ( tedy 12 000,- Kč)  za překročení rychlosti o 5 km/h. Naměřená  rychlost mimo obec byla 95 km/h. Vezmeme – li v úvahu přesnost radaru 3 km/h, tak ty 2 km jsou poměrně drahé.

 

V mnohých vesnicích na Slovensku dříve byla značkou povolena rychlost 80 km/h. Značky před 14 dny zmizely, zato tam pravidelně měří rychlost radar. „Zvyk je železná košile“, úlovky jsou pravidelné a snadné.

 

Co všechno se změnilo?

 

- V obcích je povolená rychlost 50 km/h (dříve 60).

- Dospělí cyklisté musí mít přilbu, ovšem jen mimo obec. Pokuta, jež až 135 EUR (přes 3800,- Kč)

- Pěším se zakazuje poslouchat při přecházení vozovky walkmany a podobná zařízení!

- Pěší i cyklisté musí mít za snížené vidotelnosti reflexní nášivky.

- Před každým železničním přejezdem je povinen řidič vozidla, který převáží další osoby zastavit!  Do vzdálenosti 30 m před přejezdem nesmí rychlost převýšit 30 km/h).

- Povinné zimní pneu jsou při sněhu, ledu a námraze. (To jako pojedete třeba do Bratislavy, cestou se změní počasí, musíte přezout a můžete se vrátit domů)

- Denní svícení celoročně 135 Eur. (Přes 3800,- Kč)

- Bezpečnostní pásy 135 EUR.

- Zbytečné zavolání policie 175 EUR. (ani kdyby vás přepadli lupiči, raději je nevolejte). Třeba nic nevyšetří, pachatele nenajdou a jejich přivolání bude zbytečné?

- Zahraničním šoférům lze vyslovit zákaz jízdy na 3 – 12 měsíců

- Možné pokuty jsou do 1300 EUR (37 500,- Kč), ( např. za odmítnutí dechové zkoušky) na místě hotově, nebo kartou až 650 EUR.

 

Ještě chcete jet autem na Slovensko?  Dle televize dnes město Trnava údajně pořídilo 10 nových Radarů.

 

Oblíbeným sportem se stává měření rychlosti u cedulí označujících začátek a konec obce. Nejlépe někde v polích, daleko za obcí. Před zavedením nových pravidel se jezdilo na Slovensku , klidněji, svižněji, nehodovost klesala. V roce 2008 byla nižší, než v roce 2007. Řidič mohl svou pozornost věnovat dopravní situaci, nikoliv tachometru. Dle mého názoru ovšem někdo zjistil, že pod pláštíkem bezpečnosti by mohlo jít vytáhnout z kapes daňových poplatníků miliardu SK. Pardon, dnes „jen“ 30 x méně EUR.

 

Autor: Neznámý. Vím, že v době internetu lze špehovat vše, nerad bych po soudech u sebe doma viděl exekutora, proto prohlašuji, že jsem si vše, ač jsem neznámý, vymyslel.


facebook   Doporuč přátelům




CLUB ŽENA


Lifestyle