Kdo zabil elektromobil
Kategorie: INMAGAZIN MUŽV roce 1996 jezdilo v Americe mnoho elektromobilů. Jenže, pak se s hrůzou zjistilo, že elektromobil představuje konkurenci.
Dnes je vše o penězích. Účelem je vydělat peníze. Nikoliv zásobovat obyvatelstvo. A nadnárodní koncerny se v tom zatraceně dobře vyznají. A úplně nejhorší variantou by byl pro ně nezávislý občan.
V roce 1996 jezdilo v Americe mnoho elektromobilů. Vyráběla je firma GM. Jako pokusný výrobek, zakázková výroba, 4 kusy denně. Byly perfektní spolehlivé, vysoce úsporné. Na elektromobily byly pořadníky. Jenže, pak se s hrůzou zjistilo, že elektromobil představuje konkurenci nejen ropnému průmyslu. Vždyť jde o to, ropu v zemi prodat co nejdráž.
Mnohem horší bylo, že elektromobil představoval „konkurenci“ i pro automobilový průmysl. Měl totiž mizivé náklady ne servis. Po 8 000 mílích přijel elektromobil do servisu, kde mu „dolili vodou do ostřikovačů a prostřídali pneumatiky“. Rozšíření elektromobilů by znamenalo obrovský pokles zakázek nejen v automobilovém průmyslu, ale i opravárenství ( servisech ).
A tak výrobce stáhnul všechna oblíbená auta od zákazníků (byla totiž na leasing) a sešrotoval je. Důkladně, tak aby ani jedno nezůstalo. Přes protesty veřejnosti. A patent na elektrobaterii odkoupila ropná společnost.
V 70 tých letech byla v Americe, a nejen tam, energetická krize. Prezident Carter vystoupil na veřejnost a prohlásil, že USA již nikdy v budoucnu nenakoupí více ropy v zahraničí, než v tom roce. „Never“, zopakoval. Vnímal závislost USA na zahraničí jako hrozbu. A na střechu Bílého domu dal solární kolektory. Jako symbol úspor.
Jenže pak přišel do Bílého domu Reagan, a kolektory sundal. Propagovala se spotřeba, dovoz ropy rychle zdvojnásobil a vidíme, kam se USA dopracovaly dnes.
Můžete si vybrat, kterou cestou chcete jít. Pokud Vás ovšem média budou strašit nedostatkem ropy, ropným zlomem a podobnými termíny, nemusíte se bát. Technologie jsou, jak se obejít „ bez ropy“. Ovšem pro mocné finanční skupiny je výhodnější „závislost na ropě“.
Jsem rád, že jsem pouhým technickým uvažováním k těmto závěrům došel již dříve. Ovšem dokument, nahoře uvedený, potvrdil správnost mých úvah v předchozích článcích o Ropném zlomu i elektromobilech.
Autor: Ing. Pavel Sýkora
Zdroj: www.kodek.cz
Související články
Automobil s nulovou spotřebou paliva
Elektromobily
Doporuč přátelům
Vaše názory |
protože jsem chtěl vědět, jestli byla ta - Autor: pád Říma18. 10. 2011
Když se zamyslíme, současná situace přesně - Autor: pád Říma18. 10. 2011
Baterie Ovonic, pokud vím, tak má porézní - Autor: nuklear10. 9. 2011
Kvůli zelené energii zaplatíme navíc 4 mld - Autor: zaplať9. 9. 2011
I stlačený vzduch je alternativa - Autor: manmic15. 5. 2011
Obama obrací, povoluje těžbu ropy v Mexickém - Autor: čtenář15. 5. 2011
to jsou AFC - Autor: nukunono30. 4. 2011
Konec Ameriky. Dokumentární film. USA se stává - Autor: alojz3. 3. 2011
Ekonomové se dnes neshodnou v tom, - Autor: michaella6. 2. 2011
a co tak energie zadarmo ? - Autor: jde to31. 1. 2011
Ropa je prostě nahraditelná - Autor: antiropák31. 1. 2011
Tady dokumentární film funguje. I s českými - Autor: paráda31. 1. 2011
Babiš - hlavní zdražovatel benzínu a nafty ? - Autor: Bojkot?9. 1. 2011
Vypadá to, že ropná Lobby nám zrušila video ? - Autor: Ing. Pavel Sýkora9. 1. 2011
lez jako vez - Autor: Jirka30. 7. 2010
Ropná havárie u USA skvěle zdraží ropu - Autor: ko2. 5. 2010
Když nastupoval Reagan do úřadu po Carterovi, - Autor: walejo29. 4. 2010
Benzin je najdražší za rok a půl, a bude hůř. - Autor: zdražují to22. 3. 2010
Indové chtějí zahájit výrobu elektromobilů - Autor: klo13. 3. 2010
doprava bez ropy neni problem - Autor: tom11. 3. 2010
Uhlíkovka: Největší daň v dějinách - Autor: uhlík, hliník10. 3. 2010
Dubaj potrebuje penize na stavby. - Autor: go10. 3. 2010
OVONIC baterie vydrží 10 x více, než je životnost - Autor: klouda5. 3. 2010