Elektromobily - 4.díl - Eauta. Přestavby aut na elektromobily

Elektromobily - 4.díl - Eauta. Přestavby aut na elektromobily

Kategorie: INMAGAZIN MUŽ

Ženevský autosalon byl letos ve znamení návratu elektromobilů. Hlásají internetové stránky. V českých médiích, zvláště pak v TV o elektromobilech ani slovo. Že by šíření těchto informací bylo pro nějakou lobby nepříjemné?

elektromobily-007.jpgV ČR lze teoreticky provést přestavbu Vašeho automobilu na elektromobil. Dle Panevropské normy. Individualni prestavby na osobní vozy lze u nás provadět podle UNECE100 vulgo EHK100, což je panevropská mezinárodni dohoda-norma nikoliv EU norma.

 

Otázkou ovšem je: Je přestavba výhodná?

 

A proč přestavovat,když jsou hotová euta , schválená do provozu  včetně dokladů a dost dobrými parametry za cenu, za kterou nekoupíte  ani akumulátor, natož motor, regulátor, počítač, nabíječ, DC/DC měnič, bufík,podtlakovou pumpu, budíky, kabeláž,nabíjecí kabel s nabíjecí zásuvkou a  TECHNIČÁK! V ČR je jediný problém. Přihlásit eauto. „Tady u nás nic jen tak nepřihlásíš“, říká expert na elektromobily P. Vegr.  „Je tu kocourkov a nepřihlásíš ani GOLF III Citystromer- vyrobený u VW a osazený Siemens (bezkartáčový ,vodou chlazený motor).

 

Dostat euta na naše silnice se snažím přes dvacet let, zatím umím pouze PSA.“Propagátoři elektromobilů , z hlediska společenského povědomí v ČR,  tak zůstávají na okraji společnosti. Společnost na ně pohlíží jako na asociály, či snad škůdce.

 

Automobilové koncepce

 

Automobil se spalovacím motorem je poměrně složitý, drahý a tím pádem i poruchový. Cena jeho servisu není vůbec levná. Potřebujete spalovací motor s klikovým mechanismem, který je „žrout“ oleje. Pak převodovku, rozvodovku, diferenciál, popř. mezinápravový diferenciál apod. To jsou „ tuny železa“. Pravidelně musíte měnit svíčky, filtry, oleje, náplně, rozvoďák apod. Opravdu složité a poruchové.

 

Připomíná mi to fabriku před válkou.  Obráběcí stroje na dílně neměly svůj motor. V daném případě elektromotor. Ten byl na dílně jeden, ostatní stroje se na něj připojovaly přes řemeny. Transmise. Tedy výkon z elektromotoru se pomocí hřídelí a řemenů roznášel do místa spotřeby – jednotlivým, třeba  obráběcím strojům. A takto, dle mého názoru, vypadá dnes auto.

 

Mnohem jednodušší, snazší a efektivnější je proto dál elektromotor ke každému kolu. Pohon 4 x 4 je tedy snadný. Odpadají vám převodovka, rozvodovka, diferenciál,…Elektromotor je snadná jednoduchá věc. 8 dílů, z toho 4 šrouby. Věci dokonalé jsou jednoduché, ne složité.

 

Přestavba běžného  auta na elektromobil tedy zůstává konstrukcí napůl složitou a napůl jednoduchou. I proto je výhodnější koupit e-auto hotové, se zárukami.  než plichtit něco na koleně. 

 

Pokud nejde v ČR elektromobil  přihlásit, nebylo by možné zřídit velké půjčovny elektromobilů na hranicích se „skanzenem,“  zvaným ČR?

 

Autor:Ing. Sýkora Pavel

zdroj: www.kodek.cz

 

Související odkazy:

Spotřeba paliva 0 korun na 100 kilometrů


facebook   Doporuč přátelům



Vaše názory

 Kdo zabil elektromobil - Autor: Pepak27. 6. 2010
 Pozdě. Měl jste si vzpomenout před 15 lety - Autor: Ing. Sýkora25. 2. 2010
 Elektromobily - 4.díl - Eauta. - Autor: FreeDale23. 6. 2008




CLUB ŽENA


Lifestyle